Magatartás: példás – jó – változó – rossz
Szorgalom: példás – jó – változó – hanyag
Magyar irodalom
A tanuló beszéde: A tanuló beszéde tiszta, érthető – néhány hangot hibásan ejt – logopédiai fejlesztésre szorul
Szókincs: Szókincse gazdag – életkorának megfelelő – kicsit hiányos
A szóbeli közlések megértése: A szóbeli közlések megértése pontos – megfelel – segítséget igényel
Hangos olvasás: Hangos olvasása folyamatos – szótagoló – többször hibázik
Olvasás tempója: Olvasásának tempója közelít az élő beszédhez – megfelelő – lassú
Szövegértés: Szövegértése biztos – többször hibázik – nehezen érti meg a szöveget
Memoriterek tudása: Memoriterek tudása pontos – pontatlan
Magyar nyelv
Betűalakítás, betűkapcsolás: Betűalakítása, kapcsolása szép, szabályos – néhányszor eltér a szabályostól
Írástempó: Írásának tempója jó ütemű – megfelelő – lassú
Íráskép: Írásképe szép, rendezett – megfelelő – rendezetlen – nehezen olvasható
Másolás: Másolása hibátlan – kevés hibát vét – sok hibával dolgozik
Tollbamondás: Tollbamondása hibátlan – kevés hibát vét – sok hibával dolgozik
Nyelvtani ismeretek: Nyelvtani ismeretei biztosak – megfelelőek – bizonytalanok
Német nemzetiségi nyelv
Szókincs: Szókincse gazdag – nagyon jó – megfelelő – hiányos
Tanult betűk, betűkapcsolatok: A tanult betűket, betűkapcsolatokat jól – kevés hibával – sok hibával
Olvasás, fordítás: Olvasása, fordítása kimagasló – nagyon jó – jó – fejlesztésre szorul
Memoriterek: A megtanulandó szöveget pontosan megtanulja, érti – pontosan megtanulja – kevés hibával megtanulja, érti – kevés hibával megtanulja – érti, de felületesen tanulja meg – felületesen tanulja meg – felületesen tanulja meg, nem érti
Idegen nyelvű óravezetés: A német nyelvű óravezetés menetét teljes mértékben követi, aktívan részt vesz – teljes mértékben követi, részt vesz – nagy részben követi, részt vesz – részben követi, segítséget igényel
Matematika
Számok ismerete, lejegyzése 100-as számkörben: Számok ismerete, lejegyzése 100-as számkörben biztos – bizonytalan
Számfogalom: Számfogalma kialakult – kialakulóban van – kialakulatlan
A számok tulajdonságai: A számok tulajdonságait ismeri – többnyire ismeri – még gyakorolnia kell
Relációk: A relációkat tudja, hibátlanul alkalmazza – néha téveszti – segítséggel alkalmazza
Eddig tanult műveletek: Az eddig tanult műveleteket hibátlanul, eszköz nélkül – hibátlanul – kevés hibával, eszköz nélkül – kevés hibával – kevés hibával, esz
közzel – sok hibával, eszköz nélkül – sok hibával, eszközzel – végzi
Munkatempó: A műveletvégzés tempója gyors – megfelelő – lassú
Nyitott mondatok, szöveges feladatok: A nyitott mondatok és szöveges feladatok megoldási menetét ismeri, önállóan – ismeri, kis segítséggel – kevésbé ismeri, segítséggel
Logikai gondolkodás: Logikai gondolkodása kiváló – jó – megfelelő – gyenge
Erkölcstan/Hit és erkölcstan (Erkölcstan/Hit- és erkölcstan)
Aktivitás: Az órán aktív, – érdeklődése mérsékelt – ítélőképessége életkorának megfelelő
Környezetismeret
Természet jelenségei: Természet jelenségei iránt érdeklődő – érdeklődése felkelthető – nem mutat érdeklődést
Témakörök: A tanult témakörökben tájékozottsága életkorának megfelelő, megfigyelései jók
Ének-zene
Tanult dalok: A tanult dalok dallamát, szövegét ismeri, szívesen énekli.
Daljátékok: A daljátékokban szívesen vesz részt.
Szolmizációs hangok, kézjelek, ritmusértékek: A tanult szolmizációs hangokat, kézjeleket, ritmusértékeket megnevezi, alkalmazza.
Vizuális kultúra (Rajz és vizuális kultúra)
Érdeklődés: A rajzolás, festés iránti érdeklődése kimagasló – megfelelő – jó
Eszközhasználat: A rajzeszközöket jól, biztonságosan – bizonytalanul
Térkihasználás: Térkihasználása kiemelkedő – megfelelő – aránytalan
Színhasználat: A színeket változatosan – visszafogottan – használja
Technika és tervezés (Technika, életvitel és gyakorlat)
Tevékenység: Technikai jellegű tevékenységet szívesen – nem szívesen – végez
Anyaghasználat: A tanult anyagokat, megmunkálásukat ismeri – nem ismeri
Kézügyesség: Kézügyessége kiemelkedő – jó – megfelelő – gyenge
Produktumok: Munkái pontosak – pontatlanok
Testnevelés
Órai tevékenység: Órai tevékenysége aktív – bíztatásra aktív – változó – passzív – rendbontó
Mozgása: Mozgása harmonikus – kicsit rendezetlen – megfelelő – fejlesztésre szorul
Szabályok, utasítások: A szabályokat és utasításokat megérti, betartja – megérti, de nem minden esetben tartja be – nem érti meg, nem tartja be
Mozgásos feladatok: A mozgásos feladatokat szívesen – Nincs értékelve végzi
Utasítások: Az utasításokat megérti, végrehajtja
Csapatjátékok: A csapatjátékokban együttműködő
Erőnlét, állóképesség: Erőnléte, állóképessége kiemelkedő – életkorának megfelelő – gyenge
Tánc
Táncok: A magyarországi németek táncaival szívesen ismerkedik – ismerkedik
Német népismeret
Hagyománytiszteletre való nevelés: A magyarországi németek hagyományaival, kultúrájával szívesen ismerkedik – ismerkedik