Amiért népszerűek vagyunk

Német nyelv

Az Iskolánk főprofilja a nemzetiségi német nyelv oktatása, nemzetiségi hagyományok ápolása. Iskolánk fenntartója az Újhartyáni Német Nemzetiségi Önkormányzat. A német nyelv magas szintű ismerete, a helyi hagyományok ápolása, az ismeretek és eszmecserék a magyarországi németek történetéről és jelenéről a német nyelvterület modernkori kultúrájának ismeretével együtt a magyarországi német identitás nélkülözhetetlen részét képezi. Első osztálytól kezdve minden nap van német nyelvóra, amelynek magas színvonalát emeli a nagyobb létszámú osztályokban a csoportbontás, a német nyelvi szakkörök és a német nyelvi és népismereti táborok. Heti egy-egy órában oktatjuk a német nemzetiségi népismeretet és a magyarországi német néptáncokat. Iskolánk csatlakozott a DSD nyelvvizsga rendszerhez, melynek keretében a felső tagozatos tanulóink nyelvvizsgát tehetnek.

Sokszínű, színvonalas szakmai munka

Építészeti nívódijas iskolaépületünkben minden tantermünk korszerű. A modern elvárásoknak megfelelően saját számítógépes hálózattal rendelkezünk, minden tantermünkben van interaktív tábla, biztosítva a digitális kompetenciák kialakítását, fejlesztését. Iskolánk csatlakozott a Gooogle Classroom projekthez, ezáltal tanulóinknak lehetőségük van otthonról is kapcsolódni a különböző tudásfejlsztő programokhoz. Iskolánk tehetséggondozó munkáját részben tehetséggondozó szakkörök keretében, részben a gyerekek által szabadon választott délutáni foglalkozások keretében végzi magas színvonalon. Szakköreink közül a művészeti, nemzetiségi hagyományőrző, sport, német és angol nyelvi, és a zenei a legnépszerűbbek.

Családias hangulat

A Szülői Munkaközösség és az Újhartyáni Iskoláért Alapítvány is fontos partnerünk. Munkájuk és anyagi támogatásuk is hozzájárul az intézmény fejlődéséhez. A szülők és a pedagógusok között nagyon jó az együttműködés. Az osztályfőnökök a családok megismerésére a fogadóórákon túl, családlátogatásokat és egyéb kötetlen programokat szerveznek a szülőkkel közösen a gyermekek részére. Megkönnyíti az iskolába történő beilleszkedést az első két évfolyamon működő „iskolaotthonos” rendszerünk. A nap folyamán a tanítási órák és a szabadidő váltakozva követik egymást, így a tanulók terheltsége egyenletesebbé válik. A napi időbeosztás jobban megfelel a tanulók életkori sajátosságainak. A délelőtt és a délután folyamán is tartunk tanítási órákat, s közötte a szabadidő eltöltésének számtalan lehetősége biztosított a gyerekeknek. Lehetőség nyílik az egészséges táplálkozás és helyes étkezési szokások kialakítására.  A tanítók között a felelősség megosztás kiegyensúlyozottabb, hiszen mindkét pedagógus tanít és „napközizik” is. A házi feladatot az adott tantárgyból a tárgyat tanító pedagógus végezteti, ami nagyon sok előnnyel jár, hiszen a tanító azonnal visszajelzést kap az elsajátítás mértékéről, az esetleges hibákról, és ezek alapján azonnal korrigálhat. Mindkét tanító látja a gyermeket az irányított és az önálló tanulás folyamatában, megfigyelheti szabadidőben a társai között, látja a különböző szabadidős foglalkozásokon, így a nevelés is lényegesen hatékonyabb lehet. Reggel, a tanítás megkezdése előtt, lehetőség van beszélgetésre, a napi gondok felvetésére. Ez azért is fontos, mert a ki nem beszélt problémák gátolják a tanulót figyelmének összpontosításában. Felsőbb évfolyamokon tanulóink délutáni tanulását, felügyeletét, szabadidejének hasznos eltöltését osztályonként szervezett napközis foglalkozásokkal biztosítjuk.