Furulyatanulás 5. évfolyamon

Kutatások bizonyítják, hogy a hangszertanulás hozzájárul a kognitív és a motoros készségek, valamint a kreativitás fejlesztéséhez. Kodály Zoltán zenepedagógiai koncepcióját vizsgáló hatástanulmány eredménye szerint a zenét tanuló gyerekek tanulmányi átlaga magasabb a hangszert nem tanuló társaikénál, amely különbség szignifikáns értékű. A zenei nevelés továbbá hozzájárul az agresszió csökkentéséhez, elfogadásra és odafigyelésre nevel.

Nagy örömmel tölt el, hogy a COVID után az idei tanévben újra kezdhettük a furulyás tanulmányokat az 5. évfolyamosokkal. Büszke vagyok rá, hogy rövid idő alatt több dalt is meg tudtam tanítani a gyerekeknek, sőt, az adventi időszakban több alkalommal is megpróbálhatták magukat közönség előtt is a gyerekek. Fontosnak tartom, hogy minden gyereknek bebizonyítsam, hogy kis szorgalommal és odafigyeléssel bármire képesek, akár ilyen rövid idő alatt is.

Balázs-Jánosik Ágnes